Vind hier informatie over ons laatste nieuws, evenementen en vieringen

Alle evenementen

Online vieringen

Eucharistievieringen zijn behalve op locatie ook te volgen via televisie en/of internet (computerscherm). Sinds de coronacrisis bieden diverse parochies live-stream uitzending van hun parochieviering via internet.

Internet / live-stream

Elke zondagmorgen is vanuit de H. Nicolaaskerk in Haren een live-uitzending van de eucharistieviering vanaf 9.30 uur. Dit is online te volgen via het kanaal kerkdienstgemist.nl. Eerdere vieringen zijn hier terug te kijken.

Live-stream uitzendingen door andere parochies in het bisdom: raadpleeg de website van de parochie in uw regio. Het Youtube kanaal van bisdom Groningen-Leeuwarden op internet geeft een overzicht van online vieringen, aangeboden door de parochies in het noorden.

Televisie NPO2

Op zondagmorgen, 10.00 uur, zendt de christelijke omroep KRO-NCRV op NPO 2 een Eucharistieviering uit. De viering is elke week in een andere katholieke kerk in Nederland. Kerken in alle bisdommen komen aan bod.

Voorafgaand aan de televisiemis is elke zondag om 9.45 uur eveneens op NPO2 het ‘Geloofsgesprek’ door RK-presentator Leo Fijen. In het Geloofsgesprek komen priesters en lekengelovigen aan het woord. Er zijn ook gastinterviews met de Nederlandse bisschoppen.

Actie Kerkbalans

De landelijke Actie Kerkbalans is elk jaar in januari en richt zich op de

werving van gelden voor deelnemende kerken.

Preventiebeleid en Meldpunt grensoverschrijdend gedrag

Als bisdom Groningen-Leeuwarden volgen wij het preventiebeleid inzake seksueel misbruik en grensoverschrijdend gedrag in de Rooms-Katholieke kerk.

Dit beleid is via de onderstaande link te bekijken:

informatie preventiebeleid voor parochies

Meldingen van grensoverschrijdend gedrag kunt u veilig en vertrouwelijk aangeven bij dit landelijk meldpunt.

Mask Group 59