Bisdom
Contactgegevens

Het bisdom is gevestigd in een fraai pand in de binnenstad van Groningen. Het is gelegen nabij het Centraal Station. Achter het bisdom kunnen enkele auto’s parkeren op de eigen parkeerplaats die bereikbaar is via de Coehoornsingel.

Adres

Het bisdomkantoor is gevestigd aan de Ubbo Emmiussingel 79, 9711BG in Groningen. Voor bezoekers is parkeergelegenheid aan de achterzijde van het bisdomhuis (toegang via de Coehoornsingel).

Telefoon bisdom

Bereikbaar:

Maandag t/m donderdag van 9.00 – 16.00 uur.
Vrijdagmorgen van 9.00 tot 12.00 uur.

info@bisdomgl.nl

Bankrekening:

(ING) NL42 INGB 0670 2655 78

Collecteschema’s
Collecteschema 2023

Kerkelijke onderscheidingen

Criteria voor toekenning van onderscheidingen

AVG: Kerk en privacy-wet

Evenals andere instellingen en bedrijven moet de kerk ‘AVG-proof’ zijn. Door het landelijk Secretariaat van de RK kerk (SRKK) is regelgeving van de ‘privacy-wet’ (AVG) vertaald naar praktische handleidingen voor parochies. Bijvoorbeeld met betrekking tot het parochieblad, de website en kerkelijke administratie.

Voor de parochies is een geactualiseerd Algemeen Reglement Bescherming Persoonsgegevens Parochies (2018) van kracht. Regels voor het omgaan met persoonsgegevens en privacy in parochies zijn eerder in het Reglement Bescherming Persoonsgegevens Parochies (2006). Dit reglement is nu geactualiseerd en aangepast aan de AVG.

Via de website www.rkkerk.nl worden parochies, PCI’s (caritas instellingen) en andere betrokkenen op de hoogte gehouden.