Economaat & fondsen

Het economaat heeft als afdeling van de diocesane curie twee belangrijke taken. Voor de curie zelf regelt het alle financiële zaken. Voor de parochies en PCI’s vormt het economaat zowel de vraagbaak voor financieel gerelateerde vragen als de toezichthouder op het gevoerde financiële beleid. In ons bisdom zijn de afdelingen ICT en bouwtechnische zaken uitbesteed. De econoom als leider van het economaat is voor beide het aanspreekpunt.

Wilt u bijdragen aan het werk van het bisdom?

De Kerk is het waard om je voor in te zetten en aan bij te dragen. Wilt u het bisdom ondersteunen? Op deze pagina vindt u diverse fondsen. Heeft u vragen of specifieke wensen, neem dan gerust contact op.

De landelijke Actie Kerkbalans is elk jaar in januari en richt zich op de werving van gelden door de parochies.

Lees meer over de actie kerkbalans
kerkbalans scaled

Nalatenschap

Uw nalatenschap voor de kerk: In het kader van eventuele nalatenschap kunt u de kerk gedenken in uw testament. Zie de speciale voorlichtingsfolder van het bisdom.

Neem contact op

Neem voor overige informatie in dit verband contact op met de Econoom van het bisdom, mw. drs. M. Lulofs. Zij is u graag van dienst!

Telefoon: 050-4065888.
E-mail: m.lulofs@bisdomgl.nl