Leergang 2024-2025 voor katholieke kerkvernieuwers georganiseerd door Space voor Grace

Paus Franciscus roept op om durvend en creatief te zijn bij het vernieuwen van de structuren, de stijl en de methoden van de evangelisatie binnen de eigen gemeenschappen. Voor deze creatieve durvers en doeners in de rooms-katholieke kerk biedt Space for Grace een speciale leergang aan van twee maal vier modules.
In de eerste vier bijeenkomsten ontdekken de deelnemers de kernthema’s van de katholieke leer en passen die toe op projecten en experimenten uit de praktijk. Iedere bijeenkomst start met een lunch en eindigt met een viering.

De leergang wordt georganiseerd vanuit het Huis van Dominicus door Erik Borgman, Hermen van Dorp, Janneke van Zelst en Laetitia van der Lans.

Thema’s en data
Module 1: Zoveel toekomst: een vernieuwende kerk & boekpresentatie
Vrijdag 18 oktober 2024, Huis van Dominicus, Utrecht 11.00 – 16.00 uur

Module 2: Zoveel toekomst – een dienende kerk | Vrijdag 13 december 2024, 12:00-16:00
Module 3: Zoveel toekomst – een vierende kerk |Vrijdagmiddag 7 maart 2025, 12:00-16:00
Module 4: Zoveel toekomst – een multiculturele kerk | Vrijdagmiddag 13 juni 2025, 12:00-16:00

De leergang is voor iedereen die gevoed wil worden met kennis vanuit de katholieke leer en die wil meebouwen aan de vernieuwing en de toekomst van de Kerk.

Kosten: vier modules kosten totaal € 30,- per persoon, bij de eerste bijeenkomst ontvang je gratis het unieke Space for Graceboek boordevol inspiratie en praktijkvoorbeelden uit Nederland en Vlaanderen.

Informatie en aanmelden: www.spaceforgrace.nl

Space for Grace Nederland is een initiatief van Porticus, in samenwerking met het Kaski Onderzoekscentrum van de Radboud Universiteit, Huis van Dominicus,Hoe Dan WelenDe Zalige Zalm.

Leergang Space for Grace
Aanvullende informatie