STUDIE- EN CONTACTDAG VOOR AMATEURORGANISTEN – SGGL 2024

Ook in 2024 is er weer een studie- en contactdag voor amateurorganisten georganiseerd door de SGGL (Diocesane Commissie voor Kerkmuziek Sint Gregorius in het bisdom Groningen-Leeuwarden.) De opzet is dit keer iets gewijzigd. In plaats van een hele dag organiseren we één of twee halve studiedagen. De eerste is op zaterdagmiddag 13 april 2024, van 13.30 tot 16.30 uur. De tweede ochtend of middag in 2024 wordt nog gepland, daarover volgt nog meer informatie.

Eén van de onderwerpen is het smaakvol begeleiden van (samen)zang, en uiteraard bent u van harte welkom om al dan niet actief aan deze studiedag deel te nemen. De docent is Mark Heerink en in overleg met hem kunt u de studiedag voorbereiden.

De studiedag vindt plaats in de Sint-Nicolaaskerk in het Friese Sint Nicolaasga. Deze imposante neogotische kruisbasiliek met haar 61 meter hoge toren is ontworpen door de Friese architect Jan Doedens van der Weide. Ook de gebrandschilderde ramen van Jacob Ydema zijn zeer de moeite waard om te bekijken en de kerk beschikt over twee bijzondere orgels: het historische Ypma-orgel uit 1871 en een Flentrop-orgel uit 1979.

Aanmelding:
U kunt zich opgeven bij Ulbe Tjallingii via e-mail: ulbe_ds@outlook.com. Het minimaal aantal actieve deelnemers is 5 en het maximum aantal is 10. Vol is vol! Opgave voor vrijdag 22 maart a.s.

NB. 1: Geeft u zich eerder op dan kunt u ook eerder met docent Mark Heerink (m.heerink@planet.nl) overleggen over uw actieve aandeel aan deze studiedag. Van harte aanbevolen!

Nb.2.:  Komt u met openbaar vervoer dan is het mogelijk om opgehaald te worden uit Joure of Heerenveen. Uiteraard wordt u ook weer teruggebracht!

Aanvullende informatie

13/04/2024